In de afgelopen jaren is online marketing enorm gegroeid. Ieder jaar weer verschijnen er nieuwe manieren om de digitale wereld te trotseren. Hierdoor is het voor een Online Marketing bureau al ontzettend lastig om alle nieuwtjes bij te benen, maar voor een leek al helemaal. Ben jij benieuwd hoe je je marketingstrategie aan kunt passen? Of ben je nog niet geheel tevreden over de vindbaarheid van je website? Wij hebben 5 weetjes over online marketing op een rijtje gezet die jij nog niet wist.
1. Bloggen loont
Wist je dat bedrijven die bloggen tot maar liefst 5 keer meer conversie behalen dan bedrijven dit niet doen? Bovendien loont het om je blogs te presenteren op social media. Hiermee bereik je een nog grotere doelgroep, wat uiteindelijk ook weer tot meer winst kan leiden. Het loont daarom zeker om in social media marketing van GMU te investeren. Zij verzorgen de marketing op social media voor jou, zodat jij je kunt richten op het verbeteren van je bedrijf.
2. Email marketing
Bij online marketing denken de meeste mensen direct aan het optimaliseren van hun website met behulp van SEO- en SEA technieken. Hoewel dit inderdaad zeer effectief kan zijn is online marketing veel breder dan dat alleen. Met een specialist in SEO kan je wel degelijk de vindbaarheid van je bedrijf verbeteren, maar je moet de doelgroep ook enthousiast maken over jouw diensten en producten. Hierbij speelt email marketing een belangrijke rol. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat email marketing klanten een stuk enthousiaster maakt over bepaalde producten. Wanneer zij al een shopsessie hadden gepland, zullen zij na het ontvangen van email marketing waarschijnlijk veel meer uitgeven.
3. Gebruik veel afbeeldingen
Heb je er wel eens over nagedacht om meer geld te investeren in professionele fotografie, bijpassend bij de verkoop van jouw producten? Dan doe je hier zeker goed aan. Uit onderzoek blijkt dat teksten met afbeeldingen veel beter gelezen worden. Daarnaast worden producten met professionele foto’s veel beter verkocht. Bovendien zal Google jouw website of webshop als meer kwalitatief beschouwen wanneer je veel uniek beeldmateriaal gebruikt. Kortom, investeren in fotografie loont zeker.
4. Locatie en telefoonnummer toevoegen aan Google Adwords
Heeft een Google partner jou geadviseerd om in Google Adwords te adverteren? Dan is het verstandig om in je advertentie ook een telefoonnummer en locatie te vermelden. Uit diverse onderzoeken blijkt dat de doorklikratio dan vele malen hoger ligt dan wanneer je dit niet doet. Een slimme en eenvoudige manier om meer conversie te behalen.
5. Visuele content heeft meer effect
Uit onderzoek blijkt dat visuele content veel meer effect heeft dan geschreven teksten. Vaak herinnert men zich maar 10% van alle gelezen teksten, terwijl dit bij visuele content meer dan de helft van de personen bedraagt. Probeer daarom niet alleen te investeren in geschreven content, maar laat ook video’s maken of vergezel jouw diensten en producten met unieke afbeeldingen. Zo geef je je website niet alleen meer persoonlijkheid, maar zal men zich deze diensten ook veel beter herinneren. Dit leidt uiteindelijk tot een hogere conversie en hierdoor ook meer omzet.